Drinking green tea doesn’t lower breast cancer risk [via: Consumer Reports]
Posted on November 4th, 2010. Written by Tony Gebely.
In the new study, researchers looked at data on nearly 54,000 middle-aged women in Japan. Over five years, the participants completed two detailed questionnaires asking about their health, lifestyle, and diet, including their consumption of green tea. The researchers then tracked who developed breast cancer. On average, the study followed the women for 13.6 years. |
The researchers found no difference in breast cancer risk based on how much green tea the women drank. Those who consumed five or more cups a day were just as likely to develop breast cancer as those who drank less than one cup per week. |
|
|
I'm writing a full-length book on tea. No history, just practical tea information and SCIENCE!
As a statistician who has worked in science some, I’m skeptical of what can be drawn from a single study. I think news and consumer organizations (like consumer reports!) would do best to stop passing on these studies, and instead, let them get digested through other public media. For example, I think the discussion and debate between different editors on a wikipedia page tends to reach a more nuanced opinion than news sites writing news stories based on scientific studies.
For example, when a new study like this comes out, people could jump to incorporate it as a citation to Wikipedia’s page on the health effects of tea.